Sociaal Pension

De verpleegafdeling

De verpleegafdeling van MCR is een professionele, sociaal-verpleegkundige afdeling met twee kerntaken: de medische dienst (die medische, geestelijke en verzorgende begeleiding geeft in het internaat en verantwoordelijk is voor de medicatie in de voorzieningen) en de zorg binnen de verpleegafdeling. De medewerkers hebben een verpleegkundige of een verzorgende achtergrond.
De zorgzwaarte en problematieken van de patiŽnten binnen de verpleegafdeling zijn toegenomen. Er stromen steeds meer mensen in met zeer ernstige ziektebeelden; in het meest ongunstige geval bevinden zij zich zelfs in de terminale fase van aids of kanker. Voor alle bewoners op de verpleegafdeling wordt een verpleeghuisindicatie afgegeven door de GGD.

De sociaal-verpleegkundige afdeling is een samenwerkingsproject met Verpleeghuis De Hofstee en heeft een capaciteit van 10 bedden. Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de coŲrdinator van deze afdeling.
Adres: Coolhaven 118, 3024 AK Rotterdam.
Telefoon: 010-476 59 88.